CLASS 32
September 22, 2020.
How are you ?? We hope you are great!!!
Today we are beggining a new unit. UNIT 6 : "A sore throat"
-Open your book on page 60.
Let´s start with the health´s problems vocabulary:
1- Match and write under the pictures, then listen and repeat.
( leer y escribir las palabras con la imagen que corresponde)
2- Chit chat! Look at the dialogue in the example and answer with the health problems in picture 1 to 5. ( this will be practice with your teacher in your online class)
( Observar el diálogo de ejemplo y cambiar la respuesta con las enfermedades de las imagenes 1 a la 5) ( Esta actividad la realizaran con tu MISS en la clase virtual)
GRAMMAR FOCUS
- LOOK AND LEARN. Giving advices: " should- shouldn´t
( Observar y aprender. Dar un consejo: " deberías - no deberías")
(Esta parte teórica debes copiar en tu carpeta, escribir la fecha de hoy y luego escribir de título: Giving advices: "Should - shouldn´t")
Observación: este verbo modal( should- shouldn´t) se utiliza con todos los pronombres.
-example: She should eat more fruit.
I shouldn´t eat a lot of candies.
- Look at the affirmative and negative structure:
( Observar la estructura afirmativa y negaativa)
- Open your book on page 61.
3- Read the sentences and circle.
( Leer la oración y hacer un circulo en la opción correcta)
4- Look at the pictures and read, then write as in the example.
( Observar las imágenes y leer, luego escribir como en el ejemplo)
HOMEWORK
- Open your activity book on page 46. ( Esta hoja debes enviar a tu MISS!)
5-1) Find the stickers or draw.
( pegar los stickers que están al final de la cartilla o dibujar)
5- 2) Read and write : SHOULD OR SHOULDN´T.
( Leer y escribir should or shouldn´t)
GOOD JOB KIDS!!!! See you next class!!!
Comentarios
Publicar un comentario